środa, 3 stycznia 2018

Kiepska forma promocji przez udawanie że firma szuka pracowników

Jakiś czas temu zainteresowałem się tematem fikcyjnych ofert pracy.
Sprawa jest dość trudna do wykrycia bo wymaga większego czasu obserwacji niż jednorazowe wejście i przejrzenie ofert na lokalnym portalu ogłoszeniowym.

Zastanowiłem się jak takiego bloga nazwać i pojawił się tytuł ciekawe oferty pracy


Tytuł może i zaciekawiający ale nie sugerujący że chce obnażać oszustów którzy kryją się wśród pracodawców i wykorzystywać osoby które znalazły się chwilowo w niekomfortowej sytuacji. Ale ciekawe oferty to nie zawsze łamiące zasady społecznego zrównoważenia czy zasady więc pomyślałem jeszcze o czymś innym.

Analogiczne stworzyłem tytuł który wydał mi się równie atrakcyjny bo jak wiadomo 



A jaki tytuł Twoim zdaniem był by najbardziej adekwatny do publikowania screnshotów oszukańczych anonsów internetowych oraz rozmów z firmami którym jedynym celem jest zbieractwo złomu, znaczy cv a potem zaciąganie pożyczek chwilówek na ludzi którzy chcą zwyczajnie pracować.

Na szczęście ja już mam ten etap za sobą bo zajołem się realizowanie usług marketingowych, dzięki czemu nie biorę już udziału w gonitwie wysyłania swoich danych do idiotów nie potrafiących pokazać że firma posiada firmowy adres poczty elektronicznej czy publikujący błąd prawny w formułce o przetwarzanie danych osobowych.

A ty w spotkałeś się z podobnym procederem, i jak się uchroniłeś przed oszustami ? 



5 komentarzy:

  1. Powiem Ci, że pierwszy raz z czymś takim się spotkałam. Szczerze mówiąc, to nie miałam pojęcia, że tak kombinują. Dobrze, że ktoś o tym pisze!

    OdpowiedzUsuń
  2. "zajołem" - zająłem :) Tak gwoli ścisłości :) Ale fakt, kilka razy naciąłem się na takie ogłoszenia, ale teraz jestem o wiele bardziej uważny i wolę najpierw dzwonić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobra masz rację stylistyka i ortografia jest mi obca. Przestałem się tym przejmować bo czasami działa słownik :)

      Usuń
  3. Gdzieś już o tym czytałem. Osobiście nigdy takiego oszustwa nie wyłapałem, ale na pewno nie raz czytałem takie ogłoszenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet jak to jest faktem to nie jesteś w stanie nic udowodnić, bo formalnie każdy ma prawo płacić za ogłoszenia i ma prawo rekrutować. Ale nie ma prawa wprowadzać cię w błąd i jedyne co mógłbyś to takiemu delikwentowi udawanemu pracodawcy wytoczyć proces cywilny i rościć sobie utracone korzyści za zmarnowanyc czas.

      Usuń

Postaw kursor w tym miejscu poniżej, użyj myszki przez kliknięcie lewego klawisza myszki, po czym rozpocznij pisać swój komentarz.

Napisz 3-4 zdania, zainteresuj czytelników, zadawaj pytania, postaram się odpowiedzieć na wszystkie.

Jeśli chcesz możesz pozostawić adres swojej strony internetowej, poprostu wybierz że publikujesz jako Nazwa/adres URL i wpisz swoją nazwę oraz adres do swojej witryny.

Bardzo dziękuję za pozostawienie komentarza!!!